SelkokieliSelkokieli

Tällä sivulla on tietoa Flow Festival -musiikkitapahtumasta selkokielellä. Lue Flow Festivalin ohjelmasta, lipuista ja palveluista.
Flow Festivalin yleiskieliselle etusivulle pääset painamalla tästä.
Flow Festival
Flow Festival eli Flow järjestetään 14.–16.8.2026 Helsingissä, Suvilahden vanhan voimalaitoksen alueella. Flow’ssa voit nauttia musiikista, taiteesta ja keskusteluista sekä hyvästä ruoasta ja juomasta. Tapahtuman ikäraja on 18 vuotta.
Liput ja ikäraja
Flow Festivaliin voi ostaa 1, 2 tai 3 päivän tavallisen lipun. Lisäksi myydään Platinum-lippuja yhdelle ja kolmelle päivälle. Platinum-lipulla pääset erityiselle Platinum-alueelle ja saat muita etuja.
Lippuja myyvät ja niistä antavat lisätietoja Ticketmaster ja Tiketti. Sivut ovat yleiskielellä.
Vaihda pääsylippusi rannekkeeseen, kun tulet festivaalialueelle. Silloin voit välillä poistua alueelta. Kun tulet takaisin, näytä ranneketta.
Festivaalin ikäraja on 18 vuotta.
Ohjelma
Musiikki
Festivaalialueella on monta esiintymislavaa. Flow’ssa soi pop- ja indiemusiikki, DJ- ja klubimusiikki sekä kokeellinen musiikki. Esiintyjiä on noin 150, ja he tulevat Suomesta ja ulkomailta.
Festivaalilla vuonna 2026 esiintyvät:
Antti Autio + Jouset
Ares
Arppa 8-pack
Asla Jo
Clipse
DJ Kridlokk: Hai
Florence + The Machine
Geese
Honey Dijon
Ibe
J. Karjalainen
Jaakko Kulta
Kettama
Lambrini Girls
Louie Blue
Louna0nline
Nick Cave & The Bad Seeds
Nu Genea Live Band
Oklou
Olga
Pearly Drops
SOMBR
Turnstile
Vesta
Zara Larsson
Lisää esiintyjiä julkistetaan kevään 2026 aikana. Katso koko musiikkiohjelma yleiskieliseltä Ohjelma-sivulta.
Taide
Flow Festival esittelee joka vuosi myös taidetta, joka antaa elämyksiä ja uusia ajatuksia. Katso vuoden 2026 taideohjelma yleiskieliseltä Taide-sivulta.
Flow Talks
Flow Talks on festivaalin puheohjelma. Voit seurata, kun eri alojen asiantuntijat ja päättäjät keskustelevat ajankohtaisista aiheista. Katso vuoden 2026 Flow Talks -ohjelma yleiskieliseltä Flow Talks -sivulta.
Perhesunnuntai
Sunnuntaina 16.8.2026 Flow-tapahtumaan saavat tulla myös lapset, jotka ovat 12 vuotta tai nuorempia. Heille on silloin omaa ohjelmaa. Lapsi pääsee alueelle ilmaiseksi, mutta aikuisella täytyy olla pääsylippu. Katso vuoden 2026 perhesunnuntain ohjelma yleiskieliseltä Perhe-sivulta.
Ruoka ja juoma
Flow Festivalilla on mukana yli 40 ravintolaa ja 20 baaria. Ravintoloissa on paljon kasvis- ja lähiruokaa, ja jokaisella ravintolalla on ainakin yksi vegaaninen annos. Flow’ssa ravintolat eivät myy punaista lihaa tai kanaa. Baarit myyvät esimerkiksi viinejä ja samppanjaa, pienpanimoiden oluita ja alkoholittomia juomia.
Kaikki ruoka on kestävän kehityksen periaatteiden mukaista ja vastuullisesti tuotettua. Katso vuoden 2026 ravintolat yleiskieliseltä Syö & Juo -sivulta.
Ikäraja
Flow Festivalin ikäraja on 18 vuotta.
Festivaalialueelle saapuminen
Flow Festival on Suvilahdessa lähellä Helsingin keskustaa. Osoite on Hanasaarenkatu 10, 00500 Helsinki.
- Polkupyöriä varten on ilmainen pyöräparkki. Parkkia ei vartioida.
- Julkisen liikenteen lähimmät pysäkit ja asemat ovat:
- Metro-asemat Sörnäinen ja Kalasatama
- Bussipysäkit Suvilahti ja Sörnäinen (M)
- Raitiovaunupysäkit Sörnäinen (M), Lintulahti, Helsinginkatu ja Kaarlenkatu
- Lisää tietoa julkisen liikenteen reiteistä ja lipuista sekä kulkuvälineiden esteettömyydestä saat HSL:n sivuilta. Sivut ovat yleiskielellä.
- Taksin puhelinnumero on 0100 7300. Festivaalin aikana Lintulahdenkujalla on taksitolppa ja taksien kääntöpaikka.
- Invataksin voi tilata saattoliikenteen pysähtymispaikalle. Se on Flow’n infopisteen lähellä Parrukujan ja Hanasaarenkadun risteyksessä. Invataksit voivat ajaa Hanasaarenkadun kautta. Invataksin asiakkaat saavat käyttää pysähtymispaikan huoltoporttia.
- Jos tulet Flow-tapahtumaan kauempaa, suosittelemme saapumaan Helsinkiin junalla. Lisää tietoa junareiteistä ja -hinnoista saat VR:n sivuilta. Sivut ovat yleiskielellä.
- Lähin pysäköintihalli autoille on Kalasatamassa, kauppakeskus Redissä. Festivaalialueen lähellä ei ole parkkipaikkaa. Kauppakeskus Redin osoite on Hermannin rantatie 5, 00580 Helsinki. Lisää tietoa saat Redin sivuilta. Sivut ovat yleiskielellä.
Festivaalialue
Flow Festivalin alueella on 10 erilaista ja erikokoista esiintymislavaa. Niillä voit nähdä suuria ja näyttäviä esityksiä tai nauttia pienistä ja tunnelmallisista konserteista.
Esteettömyys
Alueella kulkeminen
Flow Festival on Helsingin Suvilahdessa. Alue on pääosin asfalttia, ja maanpinta on tasainen ja kova. Kynnykset ja selkeät korkeuserot on merkitty kontrastilla tai maalaamalla, tai niiden kohdalla on luiska. Festivaalin pääportilla on tasainen ja merkitty esteetön kaista.
Esiintymispaikoille ja ravintola-alueille voi kulkea pyörätuolilla ja muilla liikkumisen apuvälineillä. Jokaisessa ruokailupaikassa tuoleja voi siirtää pois pöytien edestä. Festivaalialueella on paljon istumapaikkoja.
Esiintymislaivoista Main Stagella, Silver Arenalla ja Black Tentissä on esteettömät katselulavat. Katselulavoilla on myös istuimia.
Suvilahden rannekkeenvaihtopisteellä on matala palvelutiski. Reitti sinne on 1 metriä leveä. Flow Festivalilla on esteetön rannekkeenvaihtopiste myös Helsingin keskustassa.
WC:t
Flow’ssa monta WC-aluetta. Niistä jokaisella on esteettömiä vessoja. Ne ovat Bajamaja-tyyliä ja ensimmäisinä WC-alueella.
Tapahtumassa on käytössä Vessapassi. Vessapassin haltijalla on oikeus päästä vessaan jonon ohi. Vessapassin tarkoitus on helpottaa esimerkiksi suolistosairauksia sairastavien festivaalikokemusta. Lisää tietoa saat Vessapassi-sivustolta. Sivusto on yleiskielinen.
Induktiosilmukka
Valitettavasti Flow ei ole kuulemisympäristöltään esteetön. Tapahtumassa ei ole käytössä induktiosilmukkaa.
Avustaja ei tarvitse pääsylippua
Jos käytät liikkumisen apuvälinettä tai sinulla on avustaja, osta itsellesi tavallinen pääsylippu tapahtumaan. Avustaja pääsee Flow’hun ilmaiseksi, kun hän on avustettavan henkilön kanssa. Avustaja ei tarvitse lippua tai ranneketta. Sama koskee myös tulkkia.
Emme edellytä erillistä korttia tai todistusta vammaisuudesta. EU:n vammaiskortin näyttäminen voi kuitenkin helpottaa asiointia portilla, jos vamma ei ole näkyvä.
Avustaja- ja opaskoirat saavat tulla tapahtumaan. Saat koiralle vettä festivaalin vesipisteistä, jotka on merkitty aluekarttaan.
Kaikki festivaalialueen esteettömät kulkureitit ja palvelut on merkitty esteettömyyssymbolilla.

Jos tarvitset lisää tietoa Flow’n esteettömyydestä, lähetä sähköpostia osoitteeseen: office@flowfestival.com
Turvallisuus
Flow Festival tunnetaan siitä, että tapahtuma on turvallinen. Kaikki festivaalin järjestäjät ja osallistujat pyrkivät siihen, että jokaisella on Flow’ssa turvallinen ja hyvä olo. Alueen turvallisuudesta ja järjestyksenvalvonnasta on vastuussa Securitas Oy.
Kaikille tehdään festivaalin portilla turvatarkastus. Tavarasi ja tarvittaessa myös vaatteesi tarkastetaan. Näin varmistetaan, että kukaan ei tuo kiellettyjä tai vaarallisia esineitä tai aineita alueelle. Tarkastus tehdään huomaavaisella tavalla.
Katso listat festivaalialueella sallituista esineistä ja kielletyistä esineistä yleiskielisiltä sivuiltamme.
Flow’n henkilökunta on varautunut erilaisiin vaaratilanteisiin. Tarvittaessa yleisölle annetaan ohjeita esiintymislavojen näyttöjen, kuulutuksen sekä Flow’n mobiilisovelluksen ja somekanavien avulla. Jos huomaat Flow’ssa turvallisuusongelman, kerro asiasta järjestyksenvalvojalle. Voit myös lähettää sähköpostia osoitteeseen: office@flowfestival.com
Yhteiset pelisäännöt
Flow Festival on sitoutunut noudattamaan Yhdistyneiden kansakuntien turvallisemman tilan periaatteita. Flow Festivalin jokaisen työntekijän, vapaaehtoisen avustajan, yhteistyökumppanin ja esiintyjän täytyy noudattaa näitä periaatteita.
Turvallisemman tilan periaatteet ovat:
- Kunnioita toisen omaa fyysistä ja psyykkistä tilaa. Älä koske toista ilman lupaa. Muista, että et voi tietää toisen rajoja. Pyydä tilaa myös itsellesi tarvittaessa.
- Älä kiusaa, nolaa tai syrji ketään puheillasi, käytökselläsi tai teoillasi. Älä arvostele kenenkään ulkonäköä. Älä juorua.
- Älä tee oletuksia toisesta ihmisestä tämän ulkonäön tai toiminnan perusteella. Älä tee oletuksia kenenkään seksuaalisuudesta, sukupuolesta, kansallisuudesta, etnisyydestä, uskonnosta, arvoista, taustasta, terveydestä tai toimintakyvystä.
- Anna tilaa. On tärkeää, että kaikki voivat osallistua keskusteluun. Älä jyrää muiden mielipiteitä ja anna puheenvuoro. Kunnioita toisten yksityisyyttä. Käsittele arkoja aiheita kunnioittavasti.
- Kuuntele ja opi. Ota vastaan uudet aiheet, henkilöt ja näkökulmat ilman ennakkoluuloja. Suhtaudu jokaiseen asiaan ja tilanteeseen niin, että ne ovat mahdollisuuksia oppia uutta ja kehittyä.
- Pyydä anteeksi, jos loukkaat muita ihmisiä tarkoituksella tai vahingossa.
Flow Festival on sitoutunut tasa-arvon, oikeudenmukaisuuden ja yhdenvertaisuuden periaatteisiin. Jokainen on tervetullut tapahtumaan sellaisena kuin on. Flow’ssa ei hyväksytä minkäänlaista häirintää tai syrjintää.
Kaikki Flow Festivalin työntekijät ja yhteistyökumppanit sitoutuvat näihin arvoihin ja periaatteisiin. Jos sinua tai toista ihmistä häiritään tai syrjitään tapahtumassa, kerro siitä heti järjestyksenvalvojalle, infoon tai häirintäyhdyshenkilölle.
Keneltä saat apua?
Järjestyksenvalvojilla on keltaiset tai oranssit huomioliivit Flow Festivalilla. Voit pyytää järjestyksenvalvojalta apua kaikissa ongelmatilanteissa.
Yhdenvertaisuus- ja häirintäyhdyshenkilö on terveydenhuollon ammattilainen. Hän tukee kaikkia, jotka kokevat tapahtumassa syrjintää, häirintää, ahdistelua tai epäasiallista kohtelua. Lisää tietoa saat yleiskielisiltä sivuilta.
Ensiapupiste on Flow Festivalin päälavan oikealla puolella. Päälavan nimi on Main Stage. Päälava on festivaalialueen keskellä ja on alueen suurin lava. Pisteellä on Suomen Punaisen Ristin SPR:n ensiaputyöntekijöitä. He antavat fyysistä ja henkistä ensiapua. Lisäksi SPR:n ensihoidon työntekijät kiertävät alueella. Heillä on SPR:n punaiset asut.
Kiinnitämme erityistä huomiota asiakkaiden ja työntekijöiden terveyden varmistamiseen. Noudatamme viranomaisten sekä Terveyden ja hyvinvoinninlaitoksen THL:n ajankohtaisia ohjeita.
Jos haluat lisää tietoa Flow Festivalin turvallisuudesta, lähetä sähköpostia osoitteeseen: office@flowfestival.com
Mobiilisovellus
Flow Festivalilla on oma mobiilisovellus. Voit ladata sen älypuhelimeen ja tehdä oman aikataulusi festivaaleille. Tallenna sovellukseen keikat, jotka haluat nähdä. Sovellus muistuttaa, kun keikka on alkamassa. Voit myös jakaa oman aikataulusi ystäville.
Sovelluksessa on myös alueen kartta sekä esimerkiksi tietoja festivaalin ravintoloista.
Flow Festival -sovellus on ilmainen ja toimii suomeksi ja englanniksi. Jos puhelimesi oletuskieli on suomi, on sovelluksen kielenä myös suomi. Jos oletuskieli on joku muu kuin suomi, sovelluksen kieli on englanti. Lataa Flow Festival -sovellus App Storesta tai Google Playsta.
Vapaaehtoiseksi festivaalille
Flow Festival -tapahtumassa on joka vuosi vapaaehtoisia työntekijöitä. Vuoden 2026 vapaaehtoishaku on sulkeutunut.
Yhteystiedot
Flow Festivalin tapahtuma-alueen osoite:
Hanasaarenkatu 10
00500 Helsinki
Finland
Festivaalitoimiston osoite:
Flow Festival Oy
Kaikukatu 2 C
00530 Helsinki
Finland
Sähköposti: office@flowfestival.com